Yaman Kaya
[email protected]Primler neden ödenmedi? Büyükşehir'de kritik daire de değişiyor!
18 Nisan 2024 Perşembe, 09:32Yerel seçimden sonra yönetimin el değiştirdiği bazı belediyelerde zamanında ödenmeyen Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) primlerinin de büyük zararlara yol açtığı ortaya çıktı.
Dün Mustafakemalpaşa Belediyesi'nin 94 milyonluk SGK prim borcu, 29 milyonluk SGK prim gecikme faizi olduğuna değindikten sonra elimize çarpıcı bir iddia daha ulaştı.
Bir Büyükşehir çalışanı tarafından gönderilen mesajda aynen şu ifadeler yer aldı:
"Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı primleri SGK'nın banka hesabına yatırıyor. 2019 yılına kadar tüm primler günü gününe eksiksiz yatıyordu. Fakat 2019'da yerel seçim sürecine girilmesiyle birlikte Mali Hizmetler birden SGK primlerini SGK'ya yatırmamaya başladı. Bu uzun süre böyle devam etti. Prim borçlarına günlük olarak çok yüksek miktarlarda (o zamanın parasıyla bile milyonlarca lira) faiz işlemeye başladı. Sonra SGK bir gün Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin hazine alacağına resen el koyarak tüm prim borçlarını faiziyle tahsil etti. Yani milyonlarca lira faiz borcu Bursa halkının parasından tahsil edildi. Bu neden böyle oldu, belediyenin paraları nerelere harcandı, bu soruların cevabı ve konunun tüm teknik detayları dönemin Muhasebe Müdürü ve Mali Hizmetler Dairesi Başkanı'nda."
Öte yandan Bursa Büyükşehir Belediyesi iştiraki BURULAŞ A.Ş.'de de geçmişte primlerle ilgili sıkıntıların yaşandığı öne sürülüyor.
Yapılacak araştırmaların neticesinde BURULAŞ'la ilgili de BUSKİ'dekine benzer sıkıntılara rastlanabileceği de kaydediliyor.
Bakın gördüğünüz gibi satışlar, bağışlar, gereksiz işe alımlar, bolca aktarılan meblağlar haricinde daha incelenmesi gereken çok konu var.
Bu bağlamda Büyükşehir'de ikinci bir karara kadar ödeme, işe alım ve satışların durdurulmasının doğru bir adım olduğunu düşünüyoruz.
Bursa'nın boşa harcanacak tek kuruşunun dahi olmadığının altını çizmek istiyoruz.
Yeri gelmişken Büyükşehir'e giderayak kestirilen bazı faturaların da kabul edilmediğini ve sahiplerine iade edildiğini belirtelim.
Kadro değişikliklerine gelirsek...
Büyükşehir'de yeni yönetim şekillenmeye devam ediyor.
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı'na Hakan Arık atandı.
Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı'na Ali Alper Makam'ın atanacağı ifade ediliyor.
Büyükşehir'in kritik dairelerinden İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı'nda ise Feridun Tarım'la yollar ayrılıyor.
Tarım'ın yerine Nazlı Yazgan'ın daire başkanlığına getirilmesi bekleniyor.
Yazgan, Nilüfer Belediyesi'nde Başkan Mustafa Bozbey'in yardımcılığını üstlenmişti.
Yorumlar
Yazarın Diğer Yazıları
-
Bursa'da iştah kabartan bölgeye toplu iş yerleri!
26 Haziran 2026 Cuma, 10:26 -
Nilüfer'deki o parsellere Mülkiye incelemesi!
25 Haziran 2026 Perşembe, 11:06 -
Bursa'daki dev davada tahliye taleplerine ret: "1 yıl-3 yıl yatmaya razıyım"
24 Haziran 2026 Çarşamba, 12:39 -
Bursa'da arkadan dolanan plan!
23 Haziran 2026 Salı, 10:26 -
Bursa'da gözlerin çevrildiği binada son durum ne?
22 Haziran 2026 Pazartesi, 07:50 -
Bursa'da ciddi rant izleri!
19 Haziran 2026 Cuma, 11:45 -
Bursa örgütünden "hain Kemal, iş birlikçi Turgut" sesleri yükseldi, yeni yol haritası şekillendi!
18 Haziran 2026 Perşembe, 11:24 -
Nilüfer'deki 185 hektarlık o plan Büyükşehir'den geçti!
17 Haziran 2026 Çarşamba, 13:05 -
Bursa'da da çok konuşulan beyaz et operasyonunun dikkat çeken delilleri!
16 Haziran 2026 Salı, 10:31 -
Tahliye talepleri reddedildi! Bursa 2. Ağır Ceza Mahkemesi'nden Nilüfer kararları
15 Haziran 2026 Pazartesi, 10:19