Yaman Kaya
[email protected]Ovada tarıma elveda!
18 Ocak 2024 Perşembe, 12:102001'de çıkarılan kanunla pancar üretimine kota getirilmişti.
Ardından şeker fabrikaları malum özelleştirildi.
Çok uluslu şirketler hayli keyiflendi!
Onlar mutlu olduktan sonra sıra satışlara geldi.
Yeri gelmişken belirtelim, 'Eski Türkiye'nin ne kadar da fazla varmış yahu değeri.
Sat, sat bitmedi!
Fabrikalar ve mülkiyetlerindeki araziler yeni sahiplerine kavuşturulmadan önce alıcıları için fonksiyonel dokunuşlarla kârlı hâle getirildi!
Nasıl derseniz yine Bursa'dan bir örnekle anlatalım şimdi...
Karacabey'deki mülkiyeti Türkiye Şeker Fabrikaları AŞ Genel Müdürlüğü'ne ait iki parselle ilgili bir plan değişikliği hazırladı Özelleştirme İdaresi Başkanlığı.

Hazırlanan değişiklik 51.943,00 ve 960,00 metrekarelik iki parseli kapsadı.
Bu parsellerden küçük olanı "Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı ve Yol" olarak planlıydı.
51.943,00 metrekarelik parsel ise plansızdı.
Tarım alanıydı.
Üzerinde sadece kargir baskül binası vardı.
Söz konusu parselin tarım dışı kullanıma açılması hususunda Bursa İl Tarım ve Orman Genel Müdürlüğü'nden gönderilen yazıda şu ifadeler kullanıldı:
"Tarımsal amaçlı yapı veya tarım dışı amaçlı arazi kullanımları için yapılacak izin talepleri, arazinin tabi durumu ve mevcut kullanım şekli bozulmadan önce yapılması gerekir. Tarım arazilerinin kullanımı ile ilgili ilk mevzuat düzenlemesi 11.03.1989 tarihinde yapılmıştır. İzinsiz kullanımın bu tarihten önce gerçekleştiğinin belgelenmesi halinde, bu alanlar ile ilgili 5403 sayılı kanunun kapsamında yapılacak bir işlem bulunmadığı ilgilisine bildirilecektir."
Yani eskiden üzerinde kargir baskül binası vardı gerekçesiyle sanki daha önceden bu parsellerde sanayi faaliyeti mevcutmuş gibi kolaylıkla elde edildi tarım dışı kullanma izni!
Büyükşehir Belediyesi tarafından onaylanan değişiklikle her iki parselin de niteliği "Sanayi Alanı, Otopark ve Yol" şeklinde değiştirildi.
Zaten yeterince tehdit altında bölgenin yakın çevresi...
Başka sanayi, depolama alanları, akaryakıt istasyonları bulunuyor.
Bu satış öncesi yapılan plan değişiklikleri ile verimli topraklardaki tarımsal faaliyetlerin son bulması âdeta teşvik ediliyor.
Bakın aşağıdaki parsellerin konumuna.

Siz iki parselde izin verirseniz sanayi kullanımına etrafında kalır mı başka tarım alanı yakın gelecekte Allah aşkına?
Satmaktan ziyade üretmeye mi odaklansak artık acaba?
Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Mimarlar Odası Bursa Şubesi, ovanın bir bölümünü daha sanayiye açan plan değişikliğine itiraz etti.
Ülkenin gündemi yoğun, millet olarak da unutmayı çok seviyoruz ancak belki hatırlarsınız geçen sene bir de şeker krizi patlak vermişti.
Üreticinin kota ve çıkarılan diğer problemler nedeniyle alternatif ürünlere yönelmesi bu krizi tetiklemişti.
Böyle giderse üretecek toprağımız kalmayacak gerçi.
Ancak dert etmeyelim, ne lazımsa ithal ederiz, ekonomimiz nasılsa gayet iyi!
Yorumlar
Yazarın Diğer Yazıları
-
Bursa'da iştah kabartan bölgeye toplu iş yerleri!
26 Haziran 2026 Cuma, 10:26 -
Nilüfer'deki o parsellere Mülkiye incelemesi!
25 Haziran 2026 Perşembe, 11:06 -
Bursa'daki dev davada tahliye taleplerine ret: "1 yıl-3 yıl yatmaya razıyım"
24 Haziran 2026 Çarşamba, 12:39 -
Bursa'da arkadan dolanan plan!
23 Haziran 2026 Salı, 10:26 -
Bursa'da gözlerin çevrildiği binada son durum ne?
22 Haziran 2026 Pazartesi, 07:50 -
Bursa'da ciddi rant izleri!
19 Haziran 2026 Cuma, 11:45 -
Bursa örgütünden "hain Kemal, iş birlikçi Turgut" sesleri yükseldi, yeni yol haritası şekillendi!
18 Haziran 2026 Perşembe, 11:24 -
Nilüfer'deki 185 hektarlık o plan Büyükşehir'den geçti!
17 Haziran 2026 Çarşamba, 13:05 -
Bursa'da da çok konuşulan beyaz et operasyonunun dikkat çeken delilleri!
16 Haziran 2026 Salı, 10:31 -
Tahliye talepleri reddedildi! Bursa 2. Ağır Ceza Mahkemesi'nden Nilüfer kararları
15 Haziran 2026 Pazartesi, 10:19