Yaman Kaya
[email protected]Dağyenice'nin nefesi kesildi mi?
20 Aralık 2022 Salı, 10:45Başlıktaki soruya birazdan geleceğiz.
Ancak öncelikle bazı temel hususlar üzerinde ilerleyeceğiz.
Özel mülkiyetlere ait yerlerde gerçekleştirilen ticari faaliyetlere plan ve yönetmeliklere aykırı değillerse bir eleştiri getiremeyiz.
Kamu arazilerinin hangi amaçlarla kullanıldığını ise sonuna kadar sorgulama hakkına sahibiz.
Sorgulamazsak yurttaşın mağduriyetine sebebiyet veririz.
Giderek azalan yeşil alanların rant uğruna ticarileştirilmesini seyredersek bu kente ihanet ederiz.
Şimdi başlıktaki soruya gelelim...
Eskiden ekonomik durumu ne olursa olsun her kesimden insanın gelip, masasını kurarak ailesiyle özgürce nefes alabildiği Nilüfer'deki Dağyenice Göleti'nin çevresinde bulunan kamu alanı ticari bir tesise verildi.
Otoparktan tutun oturacağınız yere, tuvaletlere kadar aklınıza gelen her şeye para ödemeniz gereken bir mekana evrildi göletin çevresi.
Sosyal medyadaki yorumlar aslında her şeyin özeti.
Bir vatandaş bakın ne yazmış yeni ticari tesisle ilgili:
"Türk halkına hizmet, Bursa halkına hizmet öncelik olmalıydı. Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin doğayla uyumlu bir belediye tesisi yapıp uygun fiyatlarla işletmesi yerine neden güzelim doğal ortamın bozularak betonlaştırılıp, sıradanlaştırılıp, basitleştirilmesine sebep olarak özel bir firma işletmesine devredildi alan? Halka hizmet ne zaman öncelik kazanacak? Vergi veren bu halk değil mi? Girişinin, otoparkının bile ücretli olması ne demek? Ayakbastı parası mı alıyorsunuz?
Eskiden en durumu olmayan insanların bile ailesi ile gidip masasını kurup kahvaltı yapabileceği, yemek yiyebileceği, göl çevresinde yürüyebileceği, nefes alabileceği bir yerken, şimdi sadece zenginlere ve turistlere hizmet veren burjuvazi bir yer haline dönüşmüş. Her yer bu hale getiriliyor ne yazık ki..."
Localar, yeme içme fiyatları hakikaten çok pahalı...
Bir soda için 25 lira ödemeniz gerektiği söyleniyor, su nispeten ucuzmuş; 15 lira...
Tabii ki bunlar iki ay öncenin fiyatları, zam gelmiş midir bilemiyoruz!
Ancak şundan eminiz:
Kamu alanlarında tesisleşme yapılacaksa öncelik kamu yararı olmalı.
Uludağ'da Büyükşehir'in açtığı işletmeye gittiniz mi, fiyatları gördünüz mü?
O 'sosyal' tesis de sizce kime hizmet ediyor?
Gerçi bugün teleferiği kaç Bursalı kullanabiliyor?
Yeri gelmişken belirtelim ormandaki köşklerin fiyatları da cep yakıyor...
Fiyat tarifesine bakarsak herhâlde Dağyenice'deki işletme de Türklerden çok Arap turistleri önemsiyor.
Bakın tesisin plan kısmına hiç değinmedik bile...
Kamu alanlarıyla ilgili yaklaşımı sorgulamak istedik sadece.
Elbette Dağyenice'nin yeni hâlinden memnun olanlar da vardır.
Belki de doğrusu budur.
Her yerin ticarileşmesi, doğada nefesi de sadece parası olanın alabilmesi Bursa için daha faydalıdır.
Başlıktaki sorunun yanıtını siz verin:
Dağyenice'nin nefesi kesildi mi yoksa Dağyenice muhteşem bir hâle mi geldi?
Karar sizin...
Yorumlar
Yazarın Diğer Yazıları
-
Bursa'da iştah kabartan bölgeye toplu iş yerleri!
26 Haziran 2026 Cuma, 10:26 -
Nilüfer'deki o parsellere Mülkiye incelemesi!
25 Haziran 2026 Perşembe, 11:06 -
Bursa'daki dev davada tahliye taleplerine ret: "1 yıl-3 yıl yatmaya razıyım"
24 Haziran 2026 Çarşamba, 12:39 -
Bursa'da arkadan dolanan plan!
23 Haziran 2026 Salı, 10:26 -
Bursa'da gözlerin çevrildiği binada son durum ne?
22 Haziran 2026 Pazartesi, 07:50 -
Bursa'da ciddi rant izleri!
19 Haziran 2026 Cuma, 11:45 -
Bursa örgütünden "hain Kemal, iş birlikçi Turgut" sesleri yükseldi, yeni yol haritası şekillendi!
18 Haziran 2026 Perşembe, 11:24 -
Nilüfer'deki 185 hektarlık o plan Büyükşehir'den geçti!
17 Haziran 2026 Çarşamba, 13:05 -
Bursa'da da çok konuşulan beyaz et operasyonunun dikkat çeken delilleri!
16 Haziran 2026 Salı, 10:31 -
Tahliye talepleri reddedildi! Bursa 2. Ağır Ceza Mahkemesi'nden Nilüfer kararları
15 Haziran 2026 Pazartesi, 10:19